woensdag 21 april 2010

Nieuws flits Pinocchio Bar No 8 April 2010



De tijd staat niet stil en zeker niet in Pattaya.
Het was de laatste maanden wel raak wat betreft tegenslagen en hebben afscheid moeten nemen van enkele karakteristieke personen maar er is ook goed nieuws te melden.
De bij velen van ons bekende Peter uit Haarlam die een paar Hypo`s heeft gehad is weer thuis van de kliniek waar hij in therapie was.
Het gaat redelijk goed met hem maar hij is helaas nog niet de oude,maar hopelijk wel op de goede weg.
Nel Assenberg , wiens man in Thailand is gecremeerd en haar zoon Henk vertrekken 27 April weer naar Nederland en Nel gaat bij Henk in wonen nu de boot waarop ze woonde is gezonken en inmiddels op de kade staat ergens in Den Haag.
In de Pinocchio gaat alles zo zijn gangetje,het Thaise Nieuwjaar (Songkran) is weer achter de rug en het is nu erg rustig in Pattaya.
Het tweede drie jarige huurcontract heb ik inmiddels afgesloten en de huur t/m November is betaald,wel hoop ik iemand te vinden die het wil overnemen maar ook dat zal niet gemakkelijk zijn in deze tijd.
Het is te hopen dat er eindelijk rust komt in Thailand en het toerisme zich normaal kan ontwikkelen want na de demonstraties van de gele t shirts zijn nu de rode t shirts aan het demonstreren in Bangkok wat inmiddels al slachtoffers heeft gemaakt.
Gelukkig blijft de onrust in Bangkok,in Pattaya merk je er niets van.
Als je alles op een rijtje zet dan is het voor en Hotel of Guest House als Pinocchio een bijzonder slechte tijd (demonstraties , vliegvelden gesloten – Krediet crises en nu ook nog een stop op de vluchten door toedoen van een vulkaan in IJsland)
Allemaal zaken die het toerisme geen goed doen en dat is te merken,van de reserveringen die gemaakt zijn voor een kamer in de Pinocchio zijn er inmiddels 4 afgezegd met een totaal van 63 overnachtingen mooi kloten dus.
Laten we hopen dat alles snel weer normaal wordt want het land Thailand is een prachtig land wat veel te bieden heeft voor elke vakantieganger.
De personeel bezetting in de Pinocchio zal ook weer eens veranderen want Sum gaat ons verlaten,huilen doe ik er niet om maar het is wel vervelend dat ze weggaat vlak voor dat ik naar Nederland ga voor mijn oogoperaties.
One de super meid doet nu alles alleen en ik hoop snel iemand te vinden die haar gaat helpen.
Gerlyn mijn vriendin help haar wel met de kamers schoonmaken maar kan niet in de Bar werken omdat ze geen werkvergunning heeft.
Beste lezer van mijn dagboek we houden de moed er in en ik hoop je te ontmoeten in de Pinocchio Bar.
Riny

Geen opmerkingen: