woensdag 19 mei 2010

Pattaya van bruisende stad veranderd in een spookstad.

Pattaya woensdag 19 mei 2010 24.00 uur.
Het is bijna niet te geloven maar nadat de regering de rode shirt betogers vandaag heeft verdreven uit hun barricades in Bangkok zijn deze demonstranten overgegaan tot het in brand steken van grote shopping mols en andere gebouwen in Bangkok en andere in noordoostelijk gelegen steden.
Ook zijn er meldingen van plunderingen op grote schaal.
Wat is begonnen als een protest om de in hun ogen onrechtmatige premier tot aftreden te dwingen is nu beland in een fase die op een poging tot het omver werpen van de monarchie gaat lijken.
Hoe dit alles zal aflopen weet niemand maar ik hou mijn hart vast.
Ook in Pattaya verwacht men blijkbaar ook problemen,tot nu toe merkte men niet veel van de demonstraties maar toen ik vanavond naar de Pinocchio wilde gaan belde mijn personeel op dat alle winkels en bars gesloten moesten worden en men beter na 23.00 uur niet meer op straat kon zijn.
Ik ben gaan kijken en alles was donker Pattaya leek wel een spookstad.
Ik hoop dat alles een beetje zal meevallen want ik reis zaterdag a.s. naar Nederland en moet volgende week naar de oogkliniek in Duitsland voor een oogoperatie.
Ja en dan de Pinocchio dat is dus de vierde klap die op me afkomt,veel afzeggingen van kamers en bijna geen toeristen maar de kosten gaan gewoon door.
Thailand het land van de eeuwige glimlach (money-money)een prachtig land met ook best leuke en goede mensen die de Koning als enig houvast hebben een Koning die helaas nu ziek en oud is maar ik hoop dat hij snel weer gezond is en meer dan 100 jaar oud wordt zodat hij kan bijdragen tot het herstel van de vrede.
En dan de Euro.
De wisselkoers is nu 39,-Baht voor een Euro,dat is meer dan 15% minder als de gemiddelde koers van de laatste jaren,slecht voor het toerisme en voor de mensen die hier in Thailand wonen maar de meesten van hun zijn miljonairs dus dat zal geen probleem zijn.
Voor personen die een uitkering , AOW en klein pensioen hebben wordt het niet gemakkelijk om .een jaar visum te maken het inkomen moet 800.000,--Baht per jaar zijn dat is dus een inkomen van Euro 1710,- per maand.
Je ziet wel dat het niet gemakkelijker wordt met de huidige politieke problemen en de economische crisis.
Beste Pinocchio vrienden en gasten dit was het weer van uit Thailand. Ik hoop dat ik 14 Juli weer in Thailand terug ben,maar als er nog steeds problemen zijn blijf ik wat langer in Nederland.
Laten we positief zijn en ik spreek de wens uit dat ik zowel letterlijk als figuurlijk hoop je te zien in de Pinocchio.
Riny

2 opmerkingen:

antoinette zei

Goedemiddag Rini

Het is zeker een drama voor alle ondernemers.
Het hele dorp draait op toerisme,en wat er de laatste weken allemaal gebeurd is een ramp.
Dit is vele malen erger dan de eerdere studentenopstanden etc..
Toen merkte je helemaal niks in Phattaya,ik wens je heel veel succes en dat het heel gauw beter mag gaan en sterkte met de operatie.
antoinette

Ceesdesnor zei

Beste Rini,via Jielus ben ik je blog gaan volgen.Zit jij op de second road schuin tegenover de Piola.(Tiffany)?Dan heb ik in december nog een broodje kroket bij je gegeten.Groetjes cees